Kako prodati ideju u liftu – Elevator pitch

Aprilske radionice u našim Biznis centrima posvećene su temi „Kako prodati ideju u liftu – Elevator pitch“. U pitanju je izvanredan poslovni alat koji vam može pomoći da bolje i efektivnije postignete vaš krajnji cilj, odnosno da povećate prodaju vaših proizvoda i usluga.

S tim u vezi u četvrtak, 11. aprila imali smo veliko zadovoljstvo da nam o ovom komunikacionom alatu priča Srđan Janićijević, osnivač i direktor Mokrogorske škole menadžmenta. Pored toga što ima 15 godina iskustva u radu na visokim pozicijama u multinacionalnim kompanijama, kao i bogato iskustvo kao preduzetnik,  Srđan je odličan predavač i svojom prezentacijom je inspirisao učesnike radionice u Novom Sadu.

Šta je Elevator pitch?

U pitanju je komunikacioni alat koji će vam omogućiti zanimljiv, uverljiv nastup, u trajanju ne dužem od vožnje liftom, sa efektom stvaranja zainteresovanosti kod sagovornika za vaš proizvod, uslugu ili ideju, pokazujući njihovu jedinstvenost. Koncept govora mora biti shvatljiv i osobi koja ne radi ili ne poznaje oblast kojom se bavite.

Vaš govor ne bi trebalo da traje duže od 2 minuta a na radionici smo utvrdili i na koji način da u tako kratkom intervalu prenesemo našu ideju na ubedljiv i razumljiv način. Srđan je istakao da je za dobar utisak najvažnije biti svoj i samopouzdan, pošten i koncizan. Kako bismo obezbedili dobar utisak i jasno preneli poruku, moramo imati samopouzdanje u vezi sa onim što predstavljamo i čvrsto verovati u našu ideju. Takođe je od velike važnosti da svojim ličnim primerom dodatno uverimo osobu kojoj pričamo o samom proizvodu ili usluzi. Naravno, uz sve ovo, potrebno je da govornik pokaže istrajnost i fokusiranost, da bude energičan, posvećen i iskren.

Drugi deo radionice odnosio se na konkretnu vežbu. Svako od učesnika dobio je priliku da uvežba svoj elevator pitch i da se na adekvatan način predstavi ostalim učesnicima. Kako je predavač istakao, bitno je uraditi pripremu, odnosno skicu govora :

  1. Ko ste vi?
  2. Šta i kako radite?
  3. Šta je u tome korisno i zanimljivo za klijenta?
  4. Zašto da neko odabere baš vaš proizvod/uslugu?

Pre nego što počnete sa pisanjem izlaganja bilo bi dobro informisati se o onome ko vas sluša. Vaš sagovornik treba da stekne utisak da vi zapravo želite da podelite novi način gledanja na ideju i podelite svoje znanje, umesto utiska da želite nešto da mu prodate. Pokažite želju za davanjem – kada delite, radoznalost povećava poverenje i saradnju.

Sledi nam još jedna radionica na istu temu 18. aprila u mts Biznis centru u Beogradu, kada ćemo se upoznati sa još jednim predavačem iz Mokrogorske škole menadžmenta, Danijelom Nedić. Verujemo da će utisci biti jednako lepi i da će informacije sa radionice pomoći učesnicima da postignu još bolje rezultate u poslu.

You may also like...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Napišite brojeve sa slika *