Lean startup i kako koristiti preduzetničke veštine za put do uspeha

mts Biznis centar je, u saradnji sa Startitom, u Novom Sadu ponovo okupio predstavnike malih i srednjih preduzeća na veoma korisnoj edukativnoj radionici koja je imala za cilj da predstavi izuzetno zanimljivu metodologiju Lean startup.  Startit je organizacija koja više godina unazad uspešno unapređuje privrednu zajednicu u Srbiji kroz brojne događaje, radionice i predavanja i time u velikoj meri utiče na tehnološki i it razvoj različitih startup-ova kao i postojećih biznisa. Zoja Kukić iz Startit-a je kroz primere uspešnih startup-ova i brzorastućih biznisa objasnila kako ovaj novi način razmišljanja može da primeni bilo koja firma iz bilo koje delatnosti ili oni koji tek imaju nameru da pokrenu svoj biznis.

Na mts Biznis radionici , prisutni su imali priliku da saslušaju brojne primere uspešnih mladih firmi koji su upravo koristeći Lean metodologiju započeli biznise koji su se pokazali kao jako uspešni.

O čemu je reč kada pričamo o Lean metodologiji ili slobodno možemo reći novom pokretu u svetu biznisa? Ovaj pristup ističe preduzetnički menadžment kao ključ za uspeh u svetu koji se brzo menja a startup način kao alat potreban svakom preduzeću kako bi razvilo svoje preduzetništvo i bilo efikasnije. Lean pristup menja detaljno planiranje sa eksperimentisanjem, intuiciju sa informacijama iz prve ruke i dugačke procese dizajniranja proizvoda sa više brzih iteracija.

Kako nam je Zoja ispričala, nije dovoljno da se za početak bilo koje poslovne ideje uradi biznis plan koji u svojim jasnim celinama sadrži buduće projekcije. Ono što je potrebno jeste krenuti u realizaciju svoje biznis ideje kao sa eksperimentom a nakon toga detaljno osluškivati tržište koje će nam dati jasne informacije da li je naš proizvod tražen i šta raditi ukoliko nije. Ukoliko tržište pokaže da  proizvod ili usluga ne zadovoljavaju potrebe tržišta onda iz problema koje smo uočili kao razlog neuspeha zapravo spoznamo šta bi moglo biti novo bolje rešenje. Tim putem su nastali brojni uspešni biznisi , a jedan od njih je i Instagram koji danas koristi preko milijardu korisnika. Malo nas zna da je Instagram nastao iz neuspešne aplikacije koja je primarno služila da korisnici objavljuju lokaciju na kojoj se nalazi i da uz to ’okače’  i fotografiju te lokacije. Kako su osnivači aplikacije uočili da lokacija nije toliko interesantna korisnicima već da im je jedino zanimljivo i zabavno bila fotografija , aplikacija je zamenjena Instagramom , danas planetarno popularnom i korišćenom aplikacijom.

Zoja je objasnila kako je put uspeha svake firme u doba digitalne transformacije određen održavanjem kulture inovativnosti . Kompanije kao što su Facebook i Airbnb se nisu zaustavile posle svog prvog uspešnog proizvoda. One su nastavile da unose novine, iako suočene sa izuzetno jakom konkurencijom u vidu drugih startupova.

Sigurni smo da je  tema radionice inspirisala i ohrabrila sve prisutne da svoja poslovanja i svoje firme oplemene svežim i inovativnim pristupom i da svoje utiske i znanja podele sa ostalima iz svoje firme.

Ukoliko želite da saznate više o ovoj temi , prijavite se za učešće na narednoj radionici koju mts organizuje u Beogradu u mts Biznis centru 26.jula . Prisustvo je besplatno, a prijave se vrše na mail mtsbiznishub@telekom.rs .

You may also like...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Napišite brojeve sa slika *