Zašto da upišeš Startap Akademiju?

Zašto se kaže da je tek svaki deseti startap uspešan? Šta ga to čini uspešnim? Šta je to što je zajedničko uspešnim startapima?

Neki startap ima revolucionarnu ideju, pa ne uspe. Neki drugi ima prosečnu, neoriginalnu ideju, pa je uspešan.

Neko uloži mnogo para i — ništa. Neko uz pomoć štapa i kanapa sakupi mnogo korisnika.

Neko okupi tim eksperata i — ništa. Neko sam napravi Dropbox.

Svako ko pokreće startap zna da je to posao koji ne traje od 9 do 5, već se na njemu radi non-stop. Pa opet, i pored tolikog truda, neko ne uspe.

Dakle, ni ideja, ni novac, ni tim, ni uloženo vreme, ne mogu da vam garantuju uspeh.

A ipak, u Srbiji postoji jedan faktor koji će vam smanjiti rizik.

Kod nas postoji nekih 15 kompanija koje zapošljavaju preko 50 ljudi i prikupili su milion i po evra investicija uz pomoć nekog kursa. Kad sam čula tu vest, naravno da nisam poverovala. Te brojke su stvarno zadivljujuće da bi iko poverovao da je takav uspeh moguć samo zahvaljujući nekom tromesečnom neformalnom sistemu obrazovanja.

A onda sam spletom okolnosti, može se reći po službenoj dužnosti, kao deo Startita, postala polaznik tog kursa. Startap Akademija. Koncept je sledeći: Moraš da imaš svoju ideju koju bi da realizuješ, mnogo vremena, živica i volje za tu realizaciju, a ekipa sa Startap Akademije je tu da ti pruži sve svoje znanje i veze u poslovnom svetu.

Pretpostavljate, moja ideja nije uspela jer ipak ovaj kurs nema magični štapić,

Ovo je verovatno jedino mesto u Srbiji gde možete čuti savete velikih imena srpske i svetske IT scene. Ljudi koji su nekad pokrenuli startape koji su postali Nordeus ili Seven Bridges. Stručnjake za prodaju ili UX dizajn. Stručnjake za ispitivanje tržišta ili pregovaranje sa investitorima.

Sve znanje i veštine u vezi sa startapima koje možete naći u Srbiji, ali i šire je tu u tri meseca Startap Akademije.

Nakon tog perioda učenja, vežbi i sastanaka sa uticajnim ljudima iz oblasti vašeg startapa, idejni tvorci akademije, Vukašin Stojkov i Ivan Aksentijević vas dovode pred investitore da im “pičujete” svoju ideju.

I tu se krug ne zatvara jer su njih dvojica tu da vas mentorišu i spajaju sa vama bitnim ljudima i nakon formalnog završetka kursa.

U jubilarnom, petom, izdanju Startap Akademija je iskoračila u nepoznato i udružila sa se Telekomom Srbija kako bi osim znanja i ekspertize iz industrije koja je tradicionalnija od IT-ja, polaznicima ponudila i prve “seed” investicije za realizaciju svoje ideje.

Nagradni fond od 20.000€ podelila su tri prvoplasirana tima: Balloonera, Cactomain i Addtag.

Misija Balloonere je pojeftinjenje balonskih letova u svemir i istraživanja stratosfere. Tim je razvio sondu i softver pre svega za meteorološke svrhe, ali se upotrebna vrednost njihovog rešenja time ne iscrpljuje. Meteorološke stranice širom sveta, pa i u Srbiji, trenutno koriste znatno skuplja, ali ne i kvalitetnija rešenja.

AddTag tim razvija rešenje koje bi trebalo da olakša komunikaciju brendova i posetilaca na festivalima i drugim događajima, kako bi učinili njihove marketinške aktivnosti efektivnijim i interakciju sa posetiocima festivala zanimljivijom. Povezuju offline svet i društvene mreže na kojima prenose atmosferu sa festivala, a to rade kroz RFID tehnologiju, narukvice i boothcampove.

Cactomain je razvio intuitivnu platformu, registrar internet domena kojim rešavaju kompleksnost standardnih i popularnih registara, poput GoDaddy-a. Za razliku od popularnih globalnih rešenja, na Cactomainu je sve jednostavno i brzo, bez dodatnih opcija koje često opterećuju obične korisnike.

I da odgovorim na pitanje iz naslova: Upiši Startap akademiju zbog nesebično podeljenog znanja i stručnosti ljudi koji su tabali put startapa u Srbiji koje nigde drugde nećeš imati prilike da čuješ.

Autor teksta: Tanja Mladenović – http://startit.rs

You may also like...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Napišite brojeve sa slika *