Družimo se online: Facebook i Twitter

Kako je Telekom Srbija uvek „U vezi sa vama“, tako smo prisutni i na dve najveće društvene mreže: Facebooku i Twitteru. Putem njih informišemo sve svoje nove, stare i potencijalne korisnike o akcijama, ponudama, radovima i smetnjama, organizujemo nagradne igre – ali i vodimo korisnički servis. Na koji način nas možete kontaktirati putem ove dve društvene mreže biće vam objašnjeno dalje u tekstu.

Facebook

Obzirom da je Facebook široko rasprostranjen, o njemu vam nećemo puno pričati ovom prilikom. Ono što smatramo važnim jeste da vas uputimo kako da nam se obratite kada imate neki problem, ili želite nešto da nas pitate, uputite sugestiju i slično.

Do skoro ste mogli samo da nam uputite poruku na zidu, koju su videli svi ostali korisnici, međutim, zahvaljujući novim promenama u dizajnu Fejsbuk stranica omogućeno je i da fanovi šalju poruke administratorima. Ovo za vas znači više privatnosti, a našim administratorima donosi znatno olakšanje u praćenju vaših poruka.

Ukoliko želite da prijavite neki kvar putem poruka na Facebook stranici, važno je da nam dostavite sledeće podatke:

  • broj telefona na kojem je smetnja
  • opis problema – molimo da budete što konkretniji: ukoliko je, recimo, problem u ADSL-u, navedite da li ne radi uopšte, prekida se povremeno, prekidi traju duže ili kraće i slično;
  • broj telefona na koji može da vas kontaktira neko iz tehničke službe.

Tajnost vaših podataka koje ste nam tim putem poslali je zagarantovana, i oni neće biti upotrebljeni ni u koje druge svrhe, osim u smislu provere smetnje.

Obzirom da postoji mogućnost slanja poruka, svi komentari na statusima, linkovima i fotografijama koje postavlja Telekom Srbija na svojoj stranici a koji se budu ticali prijave kvarova biće obrisani.

Twitter

Twitter još uvek nije toliko raširen kod nas kao Facebook, ali je mreža koja svakim danom ima sve značajniji broj korisnika i iz Srbije, te samim tim ne može biti zanemaren u komunikaciji sa svojim korisnicima. To je tzv. microblogging društvena mreža: na raspolaganju za pisanje imate ukupno 140 karaktera (20 manje nego što staje u regularni SMS).

Za one koji još uvek ne poznaju Twitter dovoljno, napisali smo malo objašnjenje:

Korisničko ime – username: može biti lično ime, ili naziv kompanije. Kada se nalog otvara u poslovne svrhe, najbolje je da nosi naziv kompanije. Dozvoljeno je razdvajanje dve reči sa _ (poput našeg naloga @Telekom_Srbija).

Biografija – bio: Obavezno je popunite, kako biste se predstavili svojim budućim pratiocima. Imate na raspolaganju 160 karaktera, iskoristite ih maksimalno: objasnite ljudima zbog čega bi trebalo da vam uzvrate praćenje (follow back).

Avatar – profilna slika: uklonite “jaje” sa profila pre nego počnete da pratite bilo koga. Za profilnu sliku, ili avatar, odaberite svoju fotografiju ili logo kompanije. Neka bude kvadratnog oblika, jer je to podrazumevani oblik koji je “zadao” tviter, i neka ne bude “teža” od 700KB, u formatima JPG, PNG, GIF.

Pozadina: ukoliko ste otvorili nalog na tviteru u korporativne svrhe – iskoristite priliku i brendirajte stvoj Tviter profil. Neka boje dizajna prate logo kompanije i kompanijske boje, uopšte. Težina fotografije je do 800KB, a format takođe JPG, PNG, GIF. Ne pretrpavajte je tekstom –ne “vide” svi računari u istoj razmeri kao i vaš. Testirajte izgled pozadine na nekoliko najčešće korišćenih razmera ekrana: 1024×768, 1280×800, 1280×1024, 1366×768.

Tvit – tweet: Napišite prvi tvit pre nego što počnete da pratite bilo koga. Novi ste, dozvolite ljudima da vas upoznaju – a oni će to učiniti tako što će otići na vaš profil. Zbog ovoga je važna biografija: mnogo lakše će vam uzvratiti praćenje ako znaju šta mogu da očekuju. Dužina tvita, odnosno, poruke koju šaljete ne može biti više od 140 karaktera. Ovo deluje kao nedovoljno, ali se zapravo pokazalo sasvim praktičnim.

“Praćenje” – follow: Počnite da pratite druge korisnike tvitera. Najbolje je da koristite pretragu i pronađete ljude koji pišu o stvarima koje bi vas interesovale. Ukoliko vodite korporativni nalog, slobodno pratite konkurenciju, pogotovo sa međunarodnog tržišta – ne znači nužno da je to što oni rade i način na koji oni tvitaju (tvituju) dobar, ali vam može biti od pomoći. Koristite pretragu da pronađete one koji pričaju o vašim proizvodima/uslugama, ili konkurencijskim. Kliknite na follow, ali ih nemojte zasipati reklamnim porukama.

Direktne poruke (Direct messages – DM): Ovo su privatne poruke, koje možete uputit samo onima koji vas prate, odnosno – vama mogu pisati samo oni koje vi pratite.

Putem Twittera sa nama možete komunicirati na našem nalogu @Telekom_Srbija.

Ukoliko imate pitanja u vezi sa Facebookom ili Twitterom, slobodno ih postavite u komentarima.