Kako danas koristimo mobilni telefon, tablet računar i televiziju?

Vrtoglavi rast upotrebe mobilnih telefona je napravio pravu revoluciju u životnim navikama, a najviše je uticao da promenimo način na koji se informišemo. Veliki broj štampanih medija je shvatio Internet kao pretnju ili izazov, te su ušli u borbu za broj poseta svojih online izdanja.

Sa tradicionalnih (štampanih) medija čitaoci su se brzo preselili i na digitalne medije. U tom medijskom tranzitu došlo je do pojave potpuno nove vrste korisnika – „tradicionalno-digitalni čitalac“. To su osobe koje se informišu i kroz tradicionalne medije i  putem portala koristeći svoje mobilne uređaje. Sa druge strane, mladi se uglavnom opredeljuju da vesti čitaju sa svojih mobilnih uređaja, posećujući društvene mreže i portale. Međutim, to nije jedina promena koju je prouzrokovala popularizacija mobilnih uređaja, promenio se i način na koji se gleda televizija. Uživo prenosi sa različitih važnih događaja i manifestacija više se ne prate isključivo putem televizije, već se istovremeno prate sa mobilnih uređaja i putem društvenih mreža.

unutrasnja_blog

Poslednja istraživanja pokazuju da 48% korisnika Interneta širom sveta uveče gleda televiziju i istovremeno učestvuje u drugim digitalnim aktivnostima, kao što je korišćenje društvenih medija, proveravanje elektronske pošte ili kupovina.

Televizijski urednici su shvatili da veliki broj gledalaca istovremeno i prati program i komentariše  ga na društvenim mrežama sa svojih tablet računara ili mobilnih telefona. Da naša zemlja ne kaska previše za novim komunikacionim trendovima potvrđuje činjenica da su i naše televizijske kuće za svoje najgledanije emisije uvele zvaničan hashtag ( # – agregator tvitova na istu temu). Na ovaj način, urednici TV programa prate reakcije gledalaca tokom trajanja emisije i prilagođavaju svoje programe publici.

U svetu je „multitasking“ svakodnevica, pa su se i okolnosti u kome se gleda televizija brzo promenile. Sofa više nije jedino mesto sa kojeg se gleda TV program, već se omiljenim kanalima sve više pristupa i online. Sve više ljudi širom sveta gleda TV sadržaj sa računara, laptopa , tableta ili mobilnog telefona. Mnoge globalne medijske kompanije već koriste trend rasta online gledanja, nudeći usluge na zahtev , kao što je HBO GO, koji omogućava ljudima da pristupe sadržaju preko svojih telefona ili tableta gde god da se nalaze.

Tesna veza između televizije i mobilnih uređaja nije jedinstven slučaj, jer postoji čvrsta veza između mobilnih telefona i tablet računara. Prema istraživanju kompanije ExactTarget Marketing Cloud,  čak 41% vlasnika tablet računara jednom dnevno simultano koristi mobilni telefon i tablet.

Iako su eri mobilnih uređaja informisanje i zabava neodvojivi od upotrebe mobilnog telefona i tablet računara,  gledanje televizijskog programa nije izgubilo značaj. Televizija je vrlo brzo uspela da se prilagodi novim korisničkim potrebama, uvodeći nove usluge kao što je npr. video na zahtev .

Navika da se u isto vreme i zabavljamo i informišemo na različite načine, i sa više uređaja, predstavlja izazov i za telekomunikacione kompanije koje cene svojih usluga treba da prilagode korisnicima. Mi smo prihvatili izazov i pronašli rešenje. Kako bi optimizovali troškove, objedinili smo četiri usluge, fiksnu i mobilnu telefoniju, Internet i digitalnu televiziju, u jedan korisnički paket – Box paket.

 

Da li ste i vi promenili vaše korisničke navike? Podelite sa nama vaše iskustvo.

 

Autor teksta Una Zabunov (@unaunpaso), menadžer za digitalni marketing Telekom Srbija.

 

 

You may also like...

7 Responses

  1. Bubice kaže:

    Meni je vrlo važna rezolucija i veličina ekrana, gde da gledam film na telefonu ili tabletu, oči da ti ispadnu a i nije to taj doživljaj. Fino kad gledam na tv 55″ to je doživljaj filma.

  2. Bojan kaže:

    Meni je to malo cudno, jos ne mogu da se naviknem da gledam youtube na mobilnom telefonu. Rezolucija je OK ali ja volim da gledam youtube na pametnom televizoru.

  3. milioner kaže:

    Ja danas telefon koristim kod kuce za 95% stvari, cesto mi se desi da komp i ne upalim, poceo sam na mobilnom da gledam serije i filmove. Na poslu je druga prica i komp je i dalje neprevazidjen.

  4. Jedva cekam da mi istekne ugovor kod vas pa da ukinem box! Zbog promene tarifa u mobilnoj tel. mts’u!Toliko od mene, Pozdrav!

    • una kaže:

      Poštovani Dušane, zahvaljujemo se na vremenu koje ste izdvojili da nam se obratite. Želimo da Vam ukažemo na pogodnosti Box-a : Box paketi su kreirani tako da zadovolje standardne potrebe korisnika. Na osnovu mesečne pretplate za Box paket na mobilnom broju dobijate ukupno 600 minuta (300 min. za nacionalni saobraćaj i 300 min. za mts-ovu mrežu) .Prvo se troše minuti u nacionalnom saobraćaju ( 300 min. ) pa zatim minuti ka mt:s mreži (300 min.). Neiskorišćeni besplatni minuti se ne prenose u naredni mesec. Umesto dosadašnjih 500 SMS poruka, na raspolaganju je 600. Internet na mobilnoj liniji je FLAT. To znaži da kada potrošite količinu podataka koja je uključena u pretplatu (1Gb), pristupate internetu besplatno, ali sa smanjenom brzinom (do 64/32 kb/s). Ukoliko želite da nastavite sa korišćenjem prenosa podataka po maksimalnoj brzini mozete aktivirati neki od Net plus dodataka. Povećana je brzina ADSL-a sa 6mb/s do 10mb/s.. Za fiksnu liniju dobijate 150 minuta za saobraćaj ka svim mrežama fiksne telefonije u nacionalnom saobraćaju. Nakon utrošenih besplatnih minuta, na osnovu fiksne linije integrisane u Box paket imate besplatne pozive ka drugim brojevima fiksne mreže Telekoma. Ostali pozivi se naplaćuju po zvaničnom cenovniku.

  1. 09/01/2015

    […] svakom trenutku, postao je i sastavni deo našeg poslovnog života. Baš kao što je napravio pravu  revoluciju u životnim navikama  pametan telefon je promenio i poslovni svet, jer je velikom broju profesija omogućio drugačiji […]

  2. 13/03/2015

    […] tarifu izabrati?“ je zapravo veoma jednostavan.  Treba odabrati onu tarifu koja odgovara vašim korisničkim navikama. Mobilni telefon odavno ne koristimo samo za pozivanje, već ga sve češće koristimo za slanje […]

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Napišite brojeve sa slika *