Uticaj digitalnog marketinga na poslovanje

Danas se mnogi mladi ljudi odlučuju da ulože u svoju digitalnu budućnost, pohađaju kurseve i posećuju radionice kako bi stekli znanja i postali Digitalni strateg. Za sve ovo važno je naučiti metodologiju, upoznati tehnike i alate za digitalni marketing. Tako se svesno odgovara na nove potrebe društva i tržišta.

Dakle, vidimo pojavu novih profesija u digitalnoj sferi, kompanije se sve više okreću i koriste mogućnosti koje nude novi digitalni mediji. Ali šta je digitalni marketing i zašto je to tako važno?

Digitalni marketing je skup marketinških aktivnosti koje se sprovode putem veb kanala za promociju proizvoda, usluge ili brenda. Aktivnosti koje se mogu sprovoditi na Internetu su brojne. Neke od njih, kao što su društvene mreže, ne zahtevaju velika ulaganja i pružaju mogućnost  da se ostvare važni poslovni ciljevi.

Sve više kompanija odlučuje da ulaže u Internet tako što prvo nameni i rezerviše deo svog budžeta za obavljanje online aktivnosti.

Nameće se pitanje koji je oblik digitalnog marketinga najbolji za vaš poslovni projekat?

1. Digitalni marketing vam pomaže da razgovarate direktno sa ljudima koji su zainteresovani za vaše poslovne aktivnosti

Digitalni kanali mogu mnogo bolje da prepoznaju potrebe korisnika jer omogućavaju da se dođe do korisnih i vrednih informacija o ukusima i željama korisnika. Znači, implementacija efektivnih strategija prema stvarnim potrebama korisnika je mnogo jednostavnija. S jedne strane, omogućava vam da prilagodite poruku prema ciljanoj grupi kojoj se obraćate, a sa druge da uspostavite intimniji i ličniji odnos sa korisnicima.

Donedavno su brendovi bili okruženi oreolom svemoći i komunikacija je bila uglavnom jednosmerna. Danas brendovi dobijaju potpuno novo lice i glas, postali su dostupniji: reklamacija ili žalba dovoljne su da se stvore pretpostavke ozbiljne krize reputacije samog brenda.

2. Prepoznajte se: ispričajte svoju priču, svoju filozofiju, svoje vrednosti

Digitalne marketinške kampanje su sve rasprostranjenije. Internet je dao glas ne samo ljudima, već i brendovima. Alati tradicionalnog marketinga (reklamnim spotovima, plakatima, banerima i sl.), koje su koristile kompanije, nisu davali mogućnost ni priliku kompanijama da direktno razgovaraju sa svojim klijentima.

Na sve konkurentnijem tržištu pojavljuju se oni koji su u stanju da prilagode svoju ponudu zahtevima korisnika. Internet je omogućio kompanijama, zahvaljujući raspoloživim alatima (blog kompanije, društvene mreže, e-pošta, itd.), da ispričaju svoju priču bez filtera, da uspostave direktan dijalog sa svojim sagovornicima.

3. Povećajte svoju komunikaciju i ostvarite vidljivost

Na vebu, zahvaljujući društvenim mrežama, mnogo je lakše plasirati i otkriti poruku pojačavajući njen odjek. Ali, vodite računa. Nije dovoljno da za promenu vašeg poslovanja imate profil na Facebooku ili dopadljivu veb stranicu. Zapamtite, alati kojima raspolažete omogućiće vam da komunicirate neposredno, ali često rezultati ne stižu tako brzo. Faza planiranja je najvažnija: pre nego što nastavite sa akcijom, uradite analizu trendova, tržišta, cilja, konkurencije, kanala komunikacije, vremena i budžeta. Definišite svoju ličnu digitalnu marketinšku strategiju!

4. Stvorite interesovanje i pružite dodatnu vrednost svojim klijentima

Kao što smo već rekli, korisnici u prošlosti nisu imali mnogo mogućnosti za interakciju sa kompanijama. Tok komunikacije bio je centralizovan i jednosmeran. Danas se situacija promenila: korisnici su počeli da izražavaju potrebu da ih čuju i da izraze svoje mišljenje.

Veliki brendovi su prepoznali ovu potrebu i odlučili su da koriste društvene mreže, kako bi unapredili svoje usluge. Danas učešće u iskustvu brenda nije samo nužnost, već pravi strateški izbor. Da bi se uticalo na percepciju brenda i detaljnije u ponašanje pri kupovini, nije više dovoljno da se fokusiramo na lep reklamni slogan.

5. Održite reputaciju kakvu želite

Digitalni marketing otvara nove mogućnosti za promociju poslovanja. Online alati omogućavaju kompanijama da ostvare svoje poslovne ciljeve (poboljšanje imidža brenda, povećanje prihoda, itd.). To ne znači da su tradicionalni marketinški alati zastareli, već je kroz bolju integraciju različitih oblika marketinga (tradicionalnih i digitalnih) moguće postići bolje rezultate.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Napišite brojeve sa slika *