10 aktuelnih trendova u razvoju mobilnih aplikacija

Novi digitalni reljefi stvaraju se iz dana u dan kako bi pratili razvoj tehnologije i korisnicima mobilnih aplikacija olakšali tranziciju

IoT, 5G, e-Commerce, e-Pay – istovremena implementacija velikog broja novina u digitalnom svetu povlači sa sobom goruću potrebu da se izuzetno brzo razvijaju i prateće mobilne aplikacije. Izdvojili smo 10 ključnih trendova u ovom segmentu razvoja aplikacija.

IOT

Integracija mobilnih uređaja u mrežu interneta stvari (IoT – Internet of Things) podstakla je ubrzan razvoj potrebnih aplikacija. Tehnologija je odavno postala integralni deo našeg svakodnevnog života, a aplikacije poboljšavaju praktičnost i automatizaciju funkcija koje najčešće koristimo. Mobilna aplikacija je ključna za upravljanje smart home sistemom. Ovaj sistem čine centralna jedinica koja povezuje uređaje, cloud servis koji omogućava nadzor i upravljanje, kao i smart home uređaji.

IoT u ovom slučaju omogućava korisnicima da sa bilo koje lokacije upravljaju rasvetom, temperaturom i utičnicama ili pak da dobiju indikaciju senzora o promeni u kući. Inače, prihod od tehnologije povezane s internetom stvari premašiće 1,6 biliona dolara do 2025. godine.

Savitljivi telefoni

Godina 2021. definitivno je bila godina sklopivih uređaja. Prvi od njih – Samsung Galaxy Fold, Huawei Mate X i Motorola Razr – svetlost dana ugledali su 2019. godine i oduševili su ljubitelje novih tehnologija. Ali razvoj savitljivih ekrana je izazovan, kao i razvoj adekvatnih mobilnih aplikacija, čiji interfejs mora lako i neprimetno da se prilagodi fleksibilnoj veličini ekrana. To će i u narednom periodu biti prioritet prilikom razvoja mobilnih aplikacija.

5G tehnologija

Pametni telefoni koji omogućavaju 5G konekciju su budućnost. Ali šta to tačno znači? Uz 100 puta bržu konekciju nego kad je reč o 4G tehnologiji, i mobilne aplikacije imaju značajno veću funkcionalnost. Mnogo manje kašnjenja prilikom učitavanja podataka, veća efikasnost mreže te veći kapacitet saobraćaja omogućavaju razvoj mobilnih aplikacija sa puno više funkcija. S obzirom na to, može se očekivati pravi preporod u pogledu onoga što će nam aplikacije od sada nuditi.

Nosiva tehnologija

Iako je prisutna na tržištu već nekoliko godina, nosiva tehnologija je preko noći postala izuzetno popularna. Pametni satovi, narukvice i drugi slični uređaji još su u povoju, pa se predviđa enorman rast u pogledu razvoja aplikacija koje su izrađene isključivo za njih.

E-commerce oblast

Trgovina putem interneta u poslednje dve godine doživela je bum već samim tim što nismo uvek bili u mogućnosti da posećujemo prodavnice kao pre pandemije. To je, naravno, uslovilo i povećan fokus na aplikacije koje će omogućiti korisnicima što lakšu i ugodniju kupovinu. Funkcionalnost je u ovom slučaju najbitnija, a tu se najviše može naučiti od Amazon-a.

Saobraćaj prema onlajn trgovinama u najvećem procentu dolazi upravo sa mobilnih aplikacija, pa će pažnja i u narednim godinama biti usmerena upravo na njihov razvoj.

Veštačka inteligencija

Primena veštačke inteligencije i mašinskog učenja u novim tehnologijama veoma je široka i odavno je prevazišla virtuelne asistente koji znaju da nam ponude muziku prema trenutnom raspoloženju. U ovom momentu fokus se naročito stavlja na mogućnost prepoznavanja lica i slike, klasifikaciju teksta i slike, prepoznavanje govora i tome slično.

E-novčanici

Apple Pay, Google Pay i Samsung Pay polako zamenjuju novčanike u fizičkom obliku. Masovna upotreba e-novčanika u budućnosti zahtevaće i jaču integraciju ove opcije s aplikacijama koje nude mogućnost transakcije, odnosno mobilnog plaćanja.

Proširena i virtuelna stvarnost

U neke industrije AR i VR su duboko zašli. Pre svega, reč je o industriji video-igara i društvenim mrežama, ali primetili smo kreativnu upotrebu i u drugim domenima. Osim za zabavu prilikom upotrebe Instagram ili Viber filtera, proširena realnost sve više se koristi za obuke zaposlenih u kompanijama. I Google Maps nudi opciju prikaza uživo za lakše snalaženje u prostoru.

Chatbot

Svake godine tržište chatbot-ova raste za otprilike 25%. Funkcija koja značajno unapređuje korisničku podršku postoji još od devedesetih godina prošlog veka. Ali kako su brendovi postajali prisutniji na internetu, tako se povećavala i potreba za razvojem sofisticiranih rešenja za komunikaciju sa korisnicima. Virtuelni asistenti u ovom obliku biće sve traženiji i u sklopu mobilnih aplikacija te će njihov dalji razvoj sve više ići u tom smeru.

Instant aplikacije

Svako ko se bavi kreiranjem mobilnih aplikacija od sada će verovatno morati dodatno da se posveti i njihovim instant verzijama. Naime, korisnici danas radije biraju opciju da isprobaju aplikaciju bez instaliranja na telefon. Upravo tu uskaču instant aplikacije, koje su se pokazale kao odličan način za povećanje konverzija.

Preuzeto iz m:agazina, m:tel.ba