Da li verujete da je bavljenje privatnim biznisom pravi potez i da treba jednostavno rizikovati?
Andrea: Svi koji misle da to nije dobar potez ne bave se privatnim biznisom. Ili su već odustali od bavljenja tim poslom.
Ako se uloži dovoljno truda, može li se, uz odgovarajuću promociju, stvoriti pristojan posao? Kakvo je Vaše iskustvo?
Andrea: Iz iskustva nekog ko radi u full service kreativnoj agenciji, potrebno je uložiti ne samo dovoljno, već mnogo truda. Potrebno je okružiti se saradnicima sa kojima imate uzajamno poverenje i čije je mišljenje validno i konstruktivno.
Koliko je važno pratiti trendove u marketingu i do koje granice treba ići?
Andrea: Kod trendova nije važno samo pratiti ih već i znati koliko su primenjivi u našem regionu. Moramo da budemo u toku sa novim stvarima, ali sa druge strane znati i u kojim količinama i sa kakvim mogućnostima raspolažemo..
Dešava se da posao postane rutina i da ljudi izgube motivaciju za rad. Kako Vaša predavanja mogu da motivišu preduzetnike da ponovo pronađu izazov u poslu?
Andrea: Moj savet je da iskoriste stvari koje se nalaze u njihovoj neposrednoj okolini. Ponekad ljudi koji su uvek uz nas mogu da budu naša motivacija. Meni su česta motivacija moje kolege.
Da li tržište u Srbiji „zavisi“ od društvenih mreža?
Andrea: Zavisi samo onoliko koliko ljudi koriste društvene mreža, a rezultati Istraživanja, koje je sprovela agencija Pioniri u saradnji sa Smart Plus Researchom, pokazali su da 95% ljudi ima naloge na nekoj od društvenih mreža, odnosno da 79% naših ispitanika proverava nekoliko puta tokom dana društvene mreže.
Da li je Fejsbuk od svih društvenih mreža najznačajniji i najbolji za promociju? Da li se Instagram brzo razvija i da li može da nadmaši Fb u budućnosti? A druge društvene mreže?
Andrea: Svaki brend ima svoje potrebe i ciljnu grupu, pa od toga zavisi koja društvena mreža je adekvatna za njihovu promociju. Pozvaću se opet na Istraživanje u okviru kojeg smo dobili rezultate koji pokazuju da Instagram rapidno raste, ali i YT je sve popularnija društvena mreža. Na linku možete pogledati i koji je odnos: pioniri.com/sr/socialserbia2019/
Koje koristi preduzetnici mogu da imaju prateći ovu vrstu edukacija?
Andrea: Tema edukacije koju sam držala su bili mikroinfluenseri, termin koji nije toliko poznat i objašnjen. Zato mislim da su preduzetnici mogli da čuju nešto novo i počnu da koriste drugačije načine promocije za potrebe svojih brendova.
Šta mislite o mts Eduzoni u Beogradu i Novom Sadu?
Andrea: Preporučila bih je svima. Predavanja su koncipirana tako da mogu da pomognu svakome, kako profesionalcima, tako i početnicima u poslu. Pokriven je veliki broj tema, gostuju predavači koji su profesionalci u svom poslu, a njena najveća i najprimamljivija prednost jeste to što je besplatna.
Koliki je uticaj influensera i kome biste preporučili rad sa influenserima?
Andrea: Influenseri su danas postali novi mediji koji na brži i pravi način prenosi poruku brenda. Zavisi od cilja kampanje, odnosno jako je bitno naći adekvatnog influensera i iskoristi njegov uticaj na pravi način.
Kako napraviti balans između privatnog i poslovnog, tj. profesionalnog života u digitalno doba?
Andrea: Postoji granica između privatnog i profesionalnog života u digitalnom dobu?
Ne bih baš znala odgovor na ovo pitanje. Moj posao je da se bavim influenserima i njihovim radom, što znači da sam stalno prisutna na društvenim mrežama.
Šta Vam je bilo najzanimljivije na edukacijama?
Andrea: Interakcija sa prisutnima tokom igrice nakon predavanja. Bili smo jedni drugima inspiracija i podrška.
Navedite konkretno pitanje sa radionice koje je na Vas ostavilo utisak?
Andrea: Najveći utisak je ostavila u stvari količina pitanja koju su prisutni imali i od kojih smo mogli da napravimo jednu novu radionicu. Jedno od njih je: „Kako prepoznati kada su nam potrebni influenseri, a kada mikroinfluenseri?“.
Da li imate neki savet za preduzetnike kako da izbegnu određene greške u razvijanju posla?
Andrea: Napravite plan, pripremite se da ništa neće ići po planu. I ne odustajte!