Vrtoglavi rast upotrebe mobilnih telefona je napravio pravu revoluciju u životnim navikama, a najviše je uticao da promenimo način na koji se informišemo. Veliki broj štampanih medija je shvatio Internet kao pretnju ili izazov, te su ušli u borbu za broj poseta svojih online izdanja.
Sa tradicionalnih (štampanih) medija čitaoci su se brzo preselili i na digitalne medije. U tom medijskom tranzitu došlo je do pojave potpuno nove vrste korisnika – „tradicionalno-digitalni čitalac“. To su osobe koje se informišu i kroz tradicionalne medije i putem portala koristeći svoje mobilne uređaje. Sa druge strane, mladi se uglavnom opredeljuju da vesti čitaju sa svojih mobilnih uređaja, posećujući društvene mreže i portale. Međutim, to nije jedina promena koju je prouzrokovala popularizacija mobilnih uređaja, promenio se i način na koji se gleda televizija. Uživo prenosi sa različitih važnih događaja i manifestacija više se ne prate isključivo putem televizije, već se istovremeno prate sa mobilnih uređaja i putem društvenih mreža.
Poslednja istraživanja pokazuju da 48% korisnika Interneta širom sveta uveče gleda televiziju i istovremeno učestvuje u drugim digitalnim aktivnostima, kao što je korišćenje društvenih medija, proveravanje elektronske pošte ili kupovina.
Televizijski urednici su shvatili da veliki broj gledalaca istovremeno i prati program i komentariše ga na društvenim mrežama sa svojih tablet računara ili mobilnih telefona. Da naša zemlja ne kaska previše za novim komunikacionim trendovima potvrđuje činjenica da su i naše televizijske kuće za svoje najgledanije emisije uvele zvaničan hashtag ( # – agregator tvitova na istu temu). Na ovaj način, urednici TV programa prate reakcije gledalaca tokom trajanja emisije i prilagođavaju svoje programe publici.
U svetu je „multitasking“ svakodnevica, pa su se i okolnosti u kome se gleda televizija brzo promenile. Sofa više nije jedino mesto sa kojeg se gleda TV program, već se omiljenim kanalima sve više pristupa i online. Sve više ljudi širom sveta gleda TV sadržaj sa računara, laptopa , tableta ili mobilnog telefona. Mnoge globalne medijske kompanije već koriste trend rasta online gledanja, nudeći usluge na zahtev , kao što je HBO GO, koji omogućava ljudima da pristupe sadržaju preko svojih telefona ili tableta gde god da se nalaze.
Tesna veza između televizije i mobilnih uređaja nije jedinstven slučaj, jer postoji čvrsta veza između mobilnih telefona i tablet računara. Prema istraživanju kompanije ExactTarget Marketing Cloud, čak 41% vlasnika tablet računara jednom dnevno simultano koristi mobilni telefon i tablet.
Iako su eri mobilnih uređaja informisanje i zabava neodvojivi od upotrebe mobilnog telefona i tablet računara, gledanje televizijskog programa nije izgubilo značaj. Televizija je vrlo brzo uspela da se prilagodi novim korisničkim potrebama, uvodeći nove usluge kao što je npr. video na zahtev .
Navika da se u isto vreme i zabavljamo i informišemo na različite načine, i sa više uređaja, predstavlja izazov i za telekomunikacione kompanije koje cene svojih usluga treba da prilagode korisnicima. Mi smo prihvatili izazov i pronašli rešenje. Kako bi optimizovali troškove, objedinili smo četiri usluge, fiksnu i mobilnu telefoniju, Internet i digitalnu televiziju, u jedan korisnički paket – Box paket.
Da li ste i vi promenili vaše korisničke navike? Podelite sa nama vaše iskustvo.