Telekom Srbija razvio je digitalnu platformu „Za moj grad“ kako bi opštinama u Srbiji omogućio da u saradnji sa građanima kreiraju bolje uslove za život u svojim zajednicama – stvore bezbednije uslove u školskom okruženju, reše komunalne probleme, unaprede saobraćajnu mrežu i organizuju aktivnosti u domenu turizma.
Platforma pruža mogućnosti za bolje povezivanje građana i lokalnih samouprava, efikasnije rešavanje različitih problema i veću vidljivost i prohodnost inicijativa građana.
Kome je namenjeno rešenje Za moj grad?
Građanima, školskoj deci, njihovim roditeljima, nastavnom osoblju i turistima da prijave incidentne situacije koje prepoznaju u svojoj okolini, i istovremeno
Nadležnoj službi/opštini da analizira i rešava prijavljene incidente.
Šta je platforma Za moj grad?
Platforma je prilagođena potrebama digitalizacije lokalnih samouprava, a čine je mobilna i web aplikacija, koje su namenjene građanima i web interfejs koji je namenjen opštinama/ nadležnim ustanovama, koje će pregledati i moderirati prijave.
Na raspolaganju su četiri modula za građane, koji omogućavaju rad na kreiranju bezbednijih uslova u školskom okruženju (modul Školarac), rešavanju komunalnih problema (modul Komunalac), unapređenju saobraćajne mreže (modul Saobraćajac), boljem organizovanju aktivnosti u domenu turizma (modul Posetilac), a za nadležnu lokalnu samoupravu ili školu ili drugu ustanovu na raspolaganju je administrativni portal/ web interfejs (modul Moderacija).
Mobilna aplikacija je dostupna korisnicima svih mobilnih mreža na određenoj opštini, uz maksimalnu zaštitu podataka o ličnosti. Preuzima se sa App Store-a i Google Play Store-a besplatno.
Mobilna i web aplikacija besplatne su za sve građane i sigurne za korišćenje.
Obezbeđena je i funkcionalnost “višejezičnosti”, tako da građani mogu da vrše izbor jezika.
Nakon preuzimanja i pokretanja aplikacije, građanin bira jedan ili više modula u okviru kojih može jednostavno i brzo da unese prijavu ili sugestiju – klikom na lokaciju na mapi ili unosom konkretne adrese.
Opština na osnovu pristiglih prijava unapređuje procenu i prepoznavanje problema sa kojima se građani susreću i u skladu sa tim oblikuje intervencije putem administrativnog portala. Osoba koja je ovlašćena ispred opštine može da ostvari uvid u podnete prijave i da ih „moderira“ tako što vrši pregled i analizu prijava; ukloni fotografije ili komentare neprimerenog sadržaja; u slučaju zloupotrebe korišćenja, ograniči pristup; unese odgovor na konkretnu prijavu; lako i brzo postavlja informacije važne za građane; preuzima spisak prijava i prosleđuje na rešavanje; pregleda statistiku
Motivacija
Uspostavljanje, poboljšanje i očuvanje dobre i zdrave komunikacije između lokalnih samouprava i građana.
Za građane:
Prijavljivanje problema u realnom vremenu – Građani mogu lako i brzo poslati online prijavu o problemu u svom okruženju.
Podsticanje inicijative građana – Građani mogu da iznesu sugestije i pokreću inicijative koje se odnose na bolje funkcionisanje njihove lokalne sredine i time aktivno učestvuju u oblikovanju svog okruženja.
Informisanost građana – Građani imaju uvid u prijave koje su postavili drugi građani na lokacijama u okruženju, mogućnost da prate status rešavanja prijavljenih problema i vide odgovore koje je lokalna samouprava dala vezano za postavljene probleme.
Za lokalnu samoupravu:
Obaveštavanje građana – Lokalne samouprave mogu lako i brzo da informišu građane o planiranim radovima, radovima koji su u toku, kulturnim i drugim manifestacijama, da odgovaraju na postavljene prijave građana i šalju notifikacije građanima o obaveštenjima koja su za njih postavili.
Efikasnije rešavanje problema – na osnovu analize pristiglih prijava lokalnim samoupravama je omogućeno bolje upravljanje i kontrola rada javnih preduzeća i lakše planiranje investicija.
Statistika – Platforma prikazuje sve izveštaje i statistike, i pruža uvid u najčešće probleme građana.
Transparentnost – Direktna komunikacija u realnom vremenu, doprinosi većoj transparentnosti, ugledu i poverenju u rad institucije.
Autor: Ana Jovićević