tv svet
BIZNIS
Aplikacije
tech
vaš kutak
usluge

Za moj grad ::: digitalna platforma za efikasnu komunikaciju opština i građana

Telekom Srbija razvio je digitalnu platformu „Za moj grad“ kako bi opštinama u Srbiji omogućio da u saradnji sa građanima kreiraju bolje uslove za život u svojim zajednicama – stvore bezbednije uslove u školskom okruženju, reše komunalne probleme, unaprede saobraćajnu mrežu i organizuju aktivnosti u domenu turizma.

Platforma pruža mogućnosti za bolje povezivanje građana i lokalnih samouprava, efikasnije rešavanje različitih problema i veću vidljivost i prohodnost inicijativa građana.

Kome je namenjeno rešenje Za moj grad?

Građanima, školskoj deci, njihovim roditeljima, nastavnom osoblju i turistima da prijave incidentne situacije koje prepoznaju u svojoj okolini, i istovremeno

Nadležnoj službi/opštini da analizira i rešava prijavljene incidente.

 Šta je platforma Za moj grad?

Platforma je prilagođena potrebama digitalizacije lokalnih samouprava, a čine je mobilna i web aplikacija, koje su namenjene građanima i web interfejs koji je namenjen opštinama/ nadležnim ustanovama, koje će pregledati i moderirati prijave.

Na raspolaganju su četiri modula za građane, koji omogućavaju rad na kreiranju bezbednijih uslova u školskom okruženju (modul Školarac), rešavanju komunalnih problema (modul Komunalac), unapređenju saobraćajne mreže (modul Saobraćajac), boljem organizovanju aktivnosti u domenu turizma (modul Posetilac), a za nadležnu lokalnu samoupravu ili školu ili drugu ustanovu na raspolaganju je administrativni portal/ web interfejs (modul Moderacija).

Mobilna aplikacija je dostupna korisnicima svih mobilnih mreža na određenoj opštini, uz maksimalnu zaštitu podataka o ličnosti. Preuzima se sa App Store-a i Google Play Store-a besplatno.

Mobilna i web aplikacija besplatne su za sve građane i sigurne za korišćenje.

Obezbeđena je i funkcionalnost “višejezičnosti”, tako da građani mogu da vrše izbor jezika.

Nakon preuzimanja i pokretanja aplikacije, građanin bira jedan ili više modula u okviru kojih može jednostavno i brzo da unese prijavu ili sugestiju – klikom na lokaciju na mapi ili unosom konkretne adrese.

Opština na osnovu pristiglih prijava unapređuje procenu i prepoznavanje problema sa kojima se građani susreću i u skladu sa tim oblikuje intervencije putem  administrativnog portala. Osoba koja je ovlašćena ispred opštine može da ostvari uvid u podnete prijave i da ih „moderira“ tako što  vrši pregled i analizu prijava; ukloni fotografije ili komentare neprimerenog sadržaja; u slučaju zloupotrebe korišćenja, ograniči pristup; unese odgovor na konkretnu prijavu; lako i brzo postavlja informacije važne za građane; preuzima spisak prijava i prosleđuje na rešavanje; pregleda statistiku

Motivacija

Uspostavljanje, poboljšanje i očuvanje dobre i zdrave komunikacije između lokalnih samouprava i građana.

Za građane:

Prijavljivanje problema u realnom vremenu – Građani mogu lako i brzo poslati online prijavu o problemu u svom okruženju.

Podsticanje inicijative građana – Građani mogu da iznesu sugestije i pokreću inicijative koje se odnose na bolje funkcionisanje njihove lokalne sredine i time aktivno učestvuju u oblikovanju svog okruženja.

Informisanost građana – Građani imaju uvid u prijave koje su postavili drugi građani na lokacijama u okruženju, mogućnost da prate status rešavanja prijavljenih problema i vide odgovore koje je lokalna samouprava dala vezano za postavljene probleme.

Za lokalnu samoupravu:

Obaveštavanje građana – Lokalne samouprave mogu lako i brzo da informišu građane o planiranim radovima, radovima koji su u toku, kulturnim i drugim manifestacijama, da odgovaraju na postavljene prijave građana i šalju notifikacije građanima o obaveštenjima koja su za njih postavili.

Efikasnije rešavanje problema – na osnovu analize pristiglih prijava lokalnim samoupravama je omogućeno bolje upravljanje i kontrola rada javnih preduzeća i lakše planiranje investicija.

Statistika – Platforma prikazuje sve izveštaje i statistike, i pruža uvid u najčešće probleme građana.

Transparentnost – Direktna komunikacija u realnom vremenu, doprinosi većoj transparentnosti, ugledu i poverenju u rad institucije.

 Rezultati Opštine Mali Iđoš i Apatin su među prvima uvele platformu „Za moj grad“ u svoju lokalnu samoupravu i već uveliko koriste sve njene potencijale, a kao rezultat platforma doprinosi efikasnijem rešavanju  komunalnih problema i aktivnijem učešću građana u lokalnoj zajednici. Prednosti u odnosu na druga rešenja Građani više ne moraju da istražuju kome da upute prijavu o problemu npr. na kolovozu ili trotoaru, uličnoj rasveti koja ne radi, oštećenoj klupi ili nepropisnom odlaganju otpada. Objedinjavanje više pojedinačnih servisa slične namene – nudi sveobuhvatnost. Opština će moći da postavlja pinove/obaveštenja na lokacije na kojima su planirane aktivnosti ili su radovi/incidenti već u toku – transparentnost. Odabirom i rešavanjem problema sa najviše prijava veliki broj građana postaje zadovoljan. Otklanjanjem najčešćih problema svaki grad može postati siguran i lepši za život. Nagrade Platforma „Za moj grad“ koju je razvio Telekom Srbija, dobila je posebnu pohvalu za izvanredan doprinos razvoju informatike u Srbiji u 2023. godini na osnovu odluke žirija Društvo za informatiku Srbije. Linkovi za dodatne informacije Ukoliko i vi želite da koristite aplikaciju Za moj grad i učestvujete u stvaranju boljeg i bezbednijeg okruženja za život, saznajte više na sledećim linkovima:

Autor: Ana Jovićević

Telekom Srbija
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.