IT gadžeti, poput pametnih telefona, pametnih satova i drugih nosivih tehnoloških uređaja, sve više utiču na način na koji ljudi biraju, kupuju i nose odeću. Ovi gadžeti ne samo da omogućavaju veću povezanost i dostupnost informacija, već takođe utiču na trendove u modi kroz različite aplikacije, društvene medije i onlajn platforme.
A uz sve to, gadžeti su postali modni detalji, jer se sve više pri dizajnu obraća pažnja na to kako se uklapaju u naš stil.
Prva pomisao na reč gedžet odnosi se na spravice koje imaju neku specifičnu funkciju i koriste se da nam pomognu u nečemu što je pre elektronskog napretka uređaja bilo mnogo sporije ili komplikovanije. One su olakšale neke svakodnevne funkcije, ali sve više u prvi plan dolazi njihova estetska dimenzija, a kreativci u oblasti industrijskog dizajna trude se da pametne satove, telefone, slušalice i ostale uređaje „upakuju“ kao nakit ili neki drugi statusni simbol koji donosi dodatnu vrednost u odnosu na funkcionalnost koju sam uređaj nosi.
Sigurno je prva pomisao na luksuzna izdanja mobilnih telefona, ukrašenih zlatom i dijamantima, koji postaju spektakularan spoj tehnologije, dizajna i luksuza. Pametni satovi doneli su toliko novina u odnosu na svoje analogne prethodnike, ali preuzimaju nešto što je krasilo i njih – sve više su ne samo uređaji koji obavljaju funkcije, već se računa na to da su modni detalji ili komadi nakita oko zgloba ruke.
Kako je radno vreme sve fleksibilnije, tako je i nošenje najvažnijeg alata – laptopa – uobičajena stvar. A torba u kojoj se on nosi postala je predmet dizajnerskog unapređenja, pa je izbor torbi proširen, a uklapanje sa onim što nosite na sebi postaje nešto na šta se obraća pažnja.
Bežične slušalice, osim što se ocenjuju kao jedan od najkorisnijih gadžeta, imaju možda i najveći uticaj na stil. Razni su načini na koje se on ispoljava. Od toga da se njihova kutijica dizajnira u obliku karmina, do slušalica koje su osmišljene tako da se po prestanku slušanja spoje i dobiju oblik ogrlice koja se nosi oko vrata.
No, to sigurno nije sve na čemu će se uticaj na modu završiti. Pojedini brendovi već nude digitalne izložbene salone kako bi ocenili interesovanje tržišta, a kupcima omogućavaju da unapred naruče digitalne dizajne pre nego što počnu proizvodnju.
Još jedan interesantan primer su AI alati koji korisnicima omogućavaju praćenje trendova u realnom vremenu, kako za kupce, tako i za kompanije. A najobimnija oblast u kojoj se očekuje primena AI-ja jeste dizajniranje odeće, gde se očekuje da novi alati ubrzaju kreativni proces i uštede ručni rad dizajnerima, istovremeno štedeći novac na materijalima koji bi inače bili korišćeni za izradu stvarnih modela.
Preuzeto iz m:agazina, m:tel.ba