Ukupna vrednost nagrada koje Temu deli u okviru promotivne kampanje „Shake & Win“ iznosi 10 miliona dolara, navodi Forbes.
Niske cene glavni su mamac za potrošače.
„Kupujte poput milijardera“, parola je nove onlajn prodavnice Temu, koja je u samo nekoliko meseci privukla toliko kupaca da je nadmašila gigante poput Walmart-a i Amazon-a.
Prema podacima Forbes-a, aplikacija Temu preuzeta je 24 miliona puta u prvih pet meseci postojanja, što je zaista impresivno, pogotovo ako se uzme u obzir to koliko je snažna konkurencija na e-tržištu.
Da ne bude zablude, iza nove e-trgovine, sa sedištem u Bostonu, u Masačusetsu, ne stoje nikakvi „amateri“, nego još jedan gigant – kompanija PDD Holdings Inc., u čijem vlasništvu je i Pinduoduo, kineska kompanija koja takođe posluje na digitalnom tržištu, a koja nudi bogat asortiman namirnica i kućanih aparata.
Temu na veb-stranici ističe da koristi ogromnu mrežu svoje matične kompanije, izgrađenu tokom godina, kako bi ponudio širok raspon pristupačnih, a kvalitetnih proizvoda.
Ime, koje se izgovara kao „tee-moo“, kako stoji na veb-stranici prodavnice, znači „udruži se, cena dole“. Upravo su niske cene glavni mamac za potrošače. Tako, na primer, kupci, zahvaljujući ovoj onlajn trgovini, mogu da kupe čarape po ceni od 0,89 dolara, satove za 10,78 dolara, torbe za kućne ljubimce za 30,14 dolara, sunčane naočare za 1,88 dolara… Za zapadni standard to su i više nego povoljne cene.
Pored, kako u reklamama stoji, šokantno niskih cena raznovrsnih artikala, od odeće preko elektronike do muzičkih instrumenata, Temu nudi i brojna sniženja i rasprodaje u kojima kupci dobijaju „do 90 odsto popusta“. Takođe, tu su i promotivne igre koje kupcima daju dodatne popuste za robu.
Ne samo da je Temu uspostavio ogromnu bazu potrošača na internetu, nego je taj zamah preneo i na društvene mreže, posebno na TikTok, gde hashtag #temu ima više od 300 miliona pregleda. Još jedan način za privlačenje kupaca je veliki dodatni popust za nove korisnike.
Marketinški potez koji je aplikaciju snažno „vinuo u nebo“ je reklama za Super Bowl, gde je i predstavljena krilatica „kupovati poput milijardera“.
Temu takođe ima podršku slavnih ličnosti, poput pevača Džejsona Derula i primača Kansas City Chiefs-a i prvaka Super Bowl-a Džudžu Smit-Šustera.
Ipak, i pored toga što sve to trenutno deluje lepo i pozitivno po ljude koji stoje iza nove onlajn prodavnice, analitičari ističu da sva ta euforija lako može splasnuti.
Debora Vajnsvig, izvršna direktorka Coresight Research-a, upozorava da je možda prerano govoriti o tome da li će Temu moći da zadrži toliko niske cene, besplatnu dostavu i druge pogodnosti koje trenutno nudi.
Veruje da će prodavnica nastaviti da eksperimentiše sa marketingom i ponudom, što je moguće zahvaljujući njenoj matičnoj kompaniji bogatoj resursima.
Takođe, smatra da se lansiranje ove aplikacije desilo u povoljnom trenutku, u vreme visoke inflacije i ekonomske neizvesnosti, kada potrošači traže način da uštede, a da ne žrtvuju svoj komfor i ne menjaju stil života na koji su navikli.
Majkl Felis, iz konsultantske kompanije Kearney, smatra da se Temu nametnuo ponudom proizvoda sa niskom maržom.
Ističe da bi ova onlajn trgovina mogla biti dokaz da su mnoge velike kompanije proizvodile robu po veoma niskoj ceni, a da su kasnije značajno preuveličavale troškove kako bi povećale dobit.
„I pored toga, američki potrošači možda neće biti spremni da prihvate toliko niske cene… Uvek se postavlja pitanje: ‘Da li je previše jeftino da bi bilo dobro?’“, kazao je Felis.
Kakva je budućnost pred ovim velikim projektom, pokazaće vreme.
Preuzeto iz m:agazina, m:tel.ba