3 razloga zašto je besplatni mail servis loš za vaše poslovanje

bizmail-un

All characters and events depicted in this blog are entirely fictitious. Any similarity to actual events or persons, living or dead, is purely coincidental (pročitati dubokim glasom i velikom brzinom).

  1. RAZLOG – IMIDŽ

U poslovnom svetu, imidž je sve. Iako privatna email adresa petar.petrović_Avgust_1974@gmail.com sasvim fino radi posao za logovanje na Facebook i za prijavljivanje na nagradne igre gde (sigurno) neće dobiti velike pare, ipak nije baš najlepše rešenje kada g. Petrović treba da predstavi svoju firmu. Jednostavno uporedite izgled (a bogami i vreme potrebno da se napišu) sledećih e-mail adresa:

 direktor_perinafirma@gmail.com i direktor@perinafirma.rs

Zaista, druga je znatno profesionalnija (ako izuzmemo činjenicu da se firma zove „Perina firma“) i jednostavnije se kuca i pamti.

  1. RAZLOG – BEZBEDNOST
Razlog 2

Uzmimo za primer direktora Perine firme, g. Petrovića koji je na izabrao besplatni email direktor_perinafirma@gmail.com. Sve što je potrebno da njegov konkurent učini da bi saznao planove Perine firme je da uzme (takođe validnu, i vrlo verovatno, raspoloživu adresu) direktor.perinafirma@gmail.com ili direktor-perinafirma@gmail.com i da poslovnom partneru g. Petrovića iz “Jocine firme“ pošalje mail sa sadržajem:

„Poštovani g. Jovanoviću, usled problema sa mail serverom izgubili smo mail sa Vašom ponudom za taj-i-taj posao. Molim Vas da mi ponovo prosledite navedeni mail“.

Jovan Jovanović iz Jocine firme dobija taj mail u 9 sati uveče posle nenormalno teškog radnog dana, i smatra mail validnim (da li vi znate da li je u mailu ispravan karakter tačka, crtica ili donja crtica?). Odliv informacija je neminovan.

  1. RAZLOG – ANTISPAM
Razlog 3

OK, do sada ste već shvatili da nesrećni g. Petrović nema baš najbolje poslovanje. Izgubio je posao sa g. Jovanovićem, jer je konkurent nekako saznao vrednost ponude i „podvukao se“ ispod nje sa svojom. Gospodin Petrović piše svom stranom partneru iz SmithCo i traži popust, kako bi mogao da parira konkurenciji (naravno na engleskom):

„Dear sir, my name is Petar Petrović and I represent company which… product placement in Serbia… I would like to present you… I would like to apply for discount since… itd…“.

Moramo obavestiti g. Petrovića da g. Smith iz SmithCo nije pročitao email niti će ga ikada pročitati. Zašto? Zato što je mail stigao u SPAM folder Mr Smith-a, i nalazi se između maila generala Džamburua iz Ekvatorijalne Gvineje koji pokušava da izvuče 20 miliona konvertibilnih novčanica iz banke i reklame za jeftinu Vijagru® i Cijalis® bez recepta. Javni mail provajderi (gmail, yahoo, hotmail i ostali) su najčešće i najdetaljnije proveravani u SPAM filterima. Takođe, upotrebite li reči kao što su „lower price“, „discount“, „I represent“ ili slične, budite ubeđeni da će vaš mail stići u SPAM folder prijemne strane.

REŠENJE ZA G. PETROVIĆA

Gospodin Petrović najpre treba da registruje domen. Preko Cloud platforme mts-a www.oblaci.rs moguće je jednostavno registrovati domen perinafirma.rs. Međutim g. Petrović se bavi prodajom boja i lakova i nema mail server niti znanje da isti održava. Ali ima pristup portalu www.oblaci.rs gde jednostavno, u okviru usluge BizMail može izabrati ukupan memorijski prostor za svoje mail adrese i kreirati neograničeno mnogo emailova (iako adrese office@perinafirma.rsnabavka@perinafirma.rs kao i prodaja@perinafirma.rs mogu imati jednog jedinog čoveka kao primaoca ostavljaju utisak organizovane i ozbiljne firme). Ukoliko g. Petrović ne želi da svake godine plaća sopstveni domen, u okviru BizMail usluge mts mu poklanja besplatni domen perinafirma.mail4biz.rs. Niko drugi sem g. Petrovića ne može kreirati adrese ovakvog oblika, poboljšavajući sigurnost komunikacije

Dvadeset i prvi je vek, ne budite g. Petrović.