Digitalni svet se drastično menja iz godine u godinu. Upravo te promene donose i nove alate koji se koriste. Sigurno ste nekada primetili simpatične male robote na dnu stranice kada surfujete internetom, koristeći neku aplikaciju, na svom telefonu ili kompjuteru.
Četbotovi su jedan od verovatno najbrže rastućih trendova i najmoćnijih alata. Iako prisutni u poslednjoj deceniji, tek poslednjih par godina postaju sve zastupljeniji, ali njihova upotreba nije uvek i optimalna. Ljudi se postepeno navikavaju na korišćenje četbota a neki, kao što su milenijalci, čak i preferiraju ovakvu vrstu komunikacije. Iako relativno novi, četbotovi polako postaju izuzetno popularni u kompanijama koje žele da automatizuju neki deo svog posla.
Šta je četbot?
Četbot je virtuelni asistent, interaktivni agent. Iako ga nazivaju različitim imenima, svrha mu ostaje ista – da brzo i efikasno odgovori na pitanja. Četbot je softverska aplikacija projektovana da korisnicima pruža mogućnost online komunikacije i interakcije bez ikakvog angažovanja ljudskog faktora. U tome se ogleda njegova jedinstvenost. To znači da je njegovo radno vreme 24/7 svih 365 dana u godini!
Kako radi četbot?
Postoje dve vrste četbota.
Prva, koja radi na osnovu unapred definisanih pravila. Ovaj četbot vam pruža već ponuđene opcije kako biste došli do željene informacije, ili prepoznaje određene reči u vašoj rečenici, što vas takođe usmerava na traženu informaciju. Iako efikasna i češće zastupljena, ova vrsta četbota je poprilično ograničena, jer može pružiti odgovor samo na ono što se nalazi u postojećoj bazi. Naravno, što je ta baza veća, komunikacija će biti uspešnija. Međutim, ukoliko napišete nešto izvan njegovih okvira, četbot će ostati zbunjen i neće znati na šta ste mislili, a samim tim i odgovor će izostati.
Druga vrsta četbota koristi veštačku inteligenciju i dosta je kompleksniji od prvog.
Ovaj četbot je dinamičan, poseduje opširniji osnovni sadržaj u svojoj bazi. On takođe može da prepozna jezik, kontekst i nameru, a zatim da reaguje. Na temelju toga on i „uči“ kroz razgovore, čime postaje sve „pametniji“.
Zašto koristiti četbota?
Postoje različiti razlozi zašto kompanije počinju sa korišćenjem četbotova – od brzine pružanja odgovora, preko povećanja mogućih operacija, uštede, do podrške klijentima ili zaposlenima. Naravno da četbot ne može i ne treba da zameni čoveka, ali je sigurno da u velikoj meri može da olakša posao i omogući da se važni resursi usmere na neke druge poslove gde su možda potrebniji.
Zove se Sveta i uživa da se druži sa zaposlenima
U nekom od prethodnih tekstova spominjali smo Zajednice – internu poslovnu mrežu za naše zaposlene. Kako bi olakšali snalaženje na njima, po prvi put u našoj kompaniji postavljen je četbot. Simboličnog imena Sveta – bot našeg sveta, ovaj četbot je zamišljen i postavljen kao domaćin i namenjen je novim i postojećim članovima naših Zajednica. Njegova uloga je da pomogne u lakšem, bržem i efikasnijem kretanju kroz sve kategorije. Tako naš Sveta pruža savete i pomaže zaposlenima da se bolje informišu o nečemu što ih zanima. Iako je mlad asistent koji još uvek uči, pitanjima mu se obogaćuje baza znanja i korisnih informacija. Ukoliko nema odgovor na pitanje, prosleđuje ga pravoj osobi. A to i jeste poenta naših Zajednica – da povezuju zaposlene kako bi svi zajedno saznali više.