Od brifa do nagrade
Nikola Parun i Marko Marjanović Ovation BBDO
Da li verujete da je bavljenje privatnim biznisom pravi potez i da treba jednostavno rizikovati?
Nikola: To je danas svakako teži put obezbeđenja egzistencije i blagostanja. Ipak, osećaj zadovoljstva kada znate da ste sebe i svoju porodicu obezbedili slobodnom ekonomskom razmenom sa drugim ljudima je više nego vredan prolaska tim putem.
Koliko je važno pratiti trendove u marketingu i do koje granice treba ići?
Marko: Savet koji dajemo novim kolegama, a bogami i starim, je: Moraš da gledaš reklame! Ako NBA igrači mogu u slobodno vreme da pregledaju kasete sa utakmicama, onda mogu i advertajzeri da odvoje po 20 minuta dnevno da na netu pronađu najnovije reklame i informišu se o aktuelnostima.
Dešava se da posao postane rutina i da ljudi izgube motivaciju za rad. Kako Vaša predavanja mogu da motivišu preduzetnike da ponovo pronađu izazov u poslu?
Nikola: Želeli smo da kod preduzetnika pospešimo razvoj ideja kako mogu da komuniciraju svoj proizvod ili uslugu. Mislim na ideje koje zvuče i izgledaju seksi, a brendu ne tupe tržišnu oštricu. Naš cilj je bio da ih ova predavanja motivišu za dalji rad saznanjem da dobro postavljena kampanja itekako može da poboljša poslovne rezultate i tržišnu poziciju brenda. Nadamo se da smo u tome uspeli.
Da li tržište u Srbiji „zavisi“ od društvenih mreža?
Marko: Ništa ne zavisi od društvenih mreža. Tržište je postojalo i pre, a postojaće i nakon ove popularnosti. I za TV su rekli da je trend koji će proći. Ako bih morao da kažem od čega zavisi tržište, rekao bih od toga koliko smo spremni da se menjamo i prilagođavamo novim uslovima.
Da li je Fejsbuk od svih društvenih mreža najznačajniji i najbolji za promociju? Da li se Instagram brzo razvija i da li može da nadmaši Fb u budućnosti? A druge društvene mreže?
Marko: Zavisi o kom brendu se radi. To koju uslugu nudite veoma boji vašu komunikaciju, pa se na osnovu toga određuje i najefikasniji kanal za promociju. Generalno, Fejsbuk je najbolji za svakodnevnu komunikaciju sa ciljnom grupom, Instagram za brend equity, a Tviter za korisničke usluge. Mada, iskreno se nadam da će neko ovo pročitati, reći da ja lupam i napraviti kampanju ili komunikaciju koja će opovrgnuti sve ovo što sam rekao. 🙂
Koje koristi preduzetnici mogu da imaju prateći ovu vrstu edukacija?
Nikola: Razmena iskustava, posebno između ljudi iz različitih industrija, može mnogo da inspiriše i jednu i drugu stranu. Izuzev prvenstvene, edukativne svrhe, to „luftiranje mozga“ je veliki benefit ovakvih događaja.
Šta mislite o mts Edu zoni u Beogradu i Novom Sadu?
Nikola: Samo napred i neka budu što češće! 🙂
Koliki je uticaj influensera i kome biste preporučili rad sa influenserima?
Marko: Influenseri nisu nova stvar. Pre smo ih zvali zaštitnim licima ili brend ambasadorima. Samo sada to njihovo svojstvo podižemo na nivo zanimanja. Sećam se da sam kao klinac želeo da imam patike koje promoviše Majkl Džordan, da li to znači da smo tada za njega mogli da kažemo da je influeser? Rekli bismo da je poznat. E sada su se pojavile neke nove glave koje su poznate. I poznate su na svoj način.
Uticaj poznatih ličnosti je nesporan. Rad sa njima često može brendu da pomogne na mnogo načina. Moj predlog je da sarađujete sa influenserima ako vam se poklapaju ciljne grupe ili influenser može nekom svojom karakteristikom da doprinese percepciji vašeg brenda.
Kako napraviti balans između privatnog i poslovnog, tj. profesionalnog života u digitalno doba?
Nikola: Ovo pitanje će biti nemoguće postaviti generacijama koje danas postaju punoletne a da vas ne gledaju kao vanzemaljca. Ko se nije prilagodio rušenju granica između poslovnog i privatnog, bolje da počne odmah.
Šta Vam je bilo najzanimljivije na edukacijama?
Nikola: Izloženost novim ljudima i razgovor sa njima. Izazovi sa kojima se mala i srednja preduzeća suočavaju razlikuju se od izazova većine naših klijenata. Utoliko nam je taj razgovor dragoceniji.
A ne možemo da ne pohvalimo i ne preporučimo Grinovative pite koje smo dobili od učesnice u Novom Sadu 🙂